Tekstschrijven | Schrijfcoaching | Webredactie

jinke olde scheper

Contact

Content Stroomt
Jinke olde Scheper
Adres
Benedendorpsweg 137
6862 WG Oosterbeek
Telefoon
06 15 45 70 28

Het lijkt wel iets magisch: je content met SEO optimaliseren om hoger in Google te komen. Maar SEO als trucje werkt niet meer. Google is SEO-schrijvers steeds te slim af door zijn algoritme aan te passen. Waarom doet Google dat? Voor Google is het belangrijk dat gebruikers de goede content vinden. Google wil resultaten tonen waar gebruikers iets aan hebben. En geen websites met informatie waarvan de aanbieder vindt dat de klant die nodig heeft.

Begin dus bij je klant. Wie is je (ideale) klant? Wat heb je de klant te bieden? Een website waar je dit aanbod duidelijk presenteert, scoort altijd hoger. Schrijf tekst die bij jou en je doelgroep past. Maar dan nog is het lastig om hoog in de zoeklijstjes te komen.Want hoe val je als coach op tussen alle andere coaches?

Opvallen

Opvallen doe je door je te onderscheiden. Wat maakt jouw product of dienst anders dan die van anderen? Door creatief na te denken over je aanbod. Brainstorm over de vraag Waarom Je Doet Wat Jij Doet.

  • Ga bij je brainstorm uit van je gevoel, want dat doet de bezoeker van je website ook.
  • Schrijf alle woorden op die in je opkomen als je aan je bedrijf, dienst of vakgebied denkt.
  • Begin breed en scherp daarna je zoekwoorden aan.
  • Hou in gedachten wat jouw aanbod anders maakt dan dat van anderen.
  • Bedenk ook variaties op de zoekwoorden die je uiteindelijk kiest. Het is prettig om in je tekst te kunnen variëren met (zoek)woorden.

Kijk voor je aan je brainstorm begint ter inspiratie de TED-Talk van Simon Sinek “Start With Why”

Optimaliseren van content

Heb je de zoekwoorden gevonden die bij je passen, dan kun je je content gaan optimaliseren. Je gaat je zoekwoorden verwerken in de content van je website. Vertel vooral je eigen verhaal en wat jij te bieden hebt als expert. Als het goed is, kun je daar een prettig leesbaar stuk van maken. Niets is vervelender voor mensen en zoekmachines om teksten te moeten scannen die vol zitten met zoekwoorden om gevonden te worden. Dat leest niet prettig.

Voor zoekmachines is het handig je zoekwoorden te gebruiken in:

  • De paginatitel (H1)
  • In (sub)kopjes (H2, 3 etc.), kopjes maken een tekst ook scanbaar
  • In de eerste 50 tot 100 woorden van een pagina
  • In (externe) links
  • In menuknoppen en URL's

Meer informatie over SEO optimalisatie lees je in de SEO Starter Guide van Google.

Ook content laten stromen?

Een afspraak voor een kop koffie is zo gemaakt!

Neem contact op

Jinke kan vanuit haar jarenlange ervaring in grote bedrijven meedenken over teksten en adviseren met handige tips voor je website.

-Helena

Dankzij Jinke hebben we nu een mooie en gebruiksvriendelijke website. Haar feedback zorgde er zelfs voor dat we gingen nadenken over onze marketing strategieën.

-Jim

Jinke's inzet zorgt ervoor dat het gevoel van "help ik moet een website maken!" verandert in zin om jezelf en je product te laten zien.

-Danielle