Tekstschrijven | Schrijfcoaching | Webredactie

jinke olde scheper

Contact

Content Stroomt
Jinke olde Scheper
Adres
Benedendorpsweg 137
6862 WG Oosterbeek
Telefoon
06 15 45 70 28

Mensen lezen teksten online niet van a tot z, maar hoppen door het internet op zoek naar houvast. Tussenkopjes, relevante (interessante) woorden, hyperlinks, opsommingen en afbeeldingen geven 'haakjes' aan je content. Bij dit soort haakjes stoppen mensen met scannen en gaan ze lezen.

Het verschil met papier: online moet je je tekst organiseren

Geef je bezoekers houvast in je teksten. Door woorden te gebruiken en teksten te schrijven die je bezoeker aanspreken. Houvast geef je ook door de inhoud van je website goed te organiseren. Zodat je bezoeker de weg niet kwijt raakt en weg zapt. Bouw een tekst goed op en schrijf eerst het belangrijkste op wat je wilt vertellen. Maak je tekst verder scanbaar door per webpagina maar over één onderwerp te schrijven en veel witruimte te gebruiken.

  1. Beperk een tekst tot één onderwerp. Denk goed na over de woorden die je gebruikt. Zijn dit haakjes waarbij de bezoeker stopt met scannen en begint met lezen?
  2. Heb je meer te vertellen? Maak daar dan een nieuwe tekst van en gebruik linkjes om de verschillende teksten naar elkaar te laten verwijzen.
  3. Schrijf in de eerste alinea meteen het belangrijkste dat je wilt vertellen.
  4. Schrijf titels en tussenkopjes die op zichzelf ook al informatie geven en nieuwsgierig maken.
  5. Maak teksten niet te lang en gebruik witregels tussen alinea's.
  6. Maak gebruik van opsommingen en tabellen: zo geef je niet alleen houvast aan je bezoeker, dit helpt je ook om zelf je content goed te organiseren en concreet te zijn.

Ook content laten stromen?

Een afspraak voor een kop koffie is zo gemaakt!

Neem contact op

Jinke kan vanuit haar jarenlange ervaring in grote bedrijven meedenken over teksten en adviseren met handige tips voor je website.

-Helena

Dankzij Jinke hebben we nu een mooie en gebruiksvriendelijke website. Haar feedback zorgde er zelfs voor dat we gingen nadenken over onze marketing strategieën.

-Jim

Jinke's inzet zorgt ervoor dat het gevoel van "help ik moet een website maken!" verandert in zin om jezelf en je product te laten zien.

-Danielle